Соціальні мережі – ваше віртуальне портфоліо
Сьогодні ми розглянемо як шукачу роботи варто презентувати себе в мережі Інтернет і чи дійсно важливо дотримуватись електронного етикету.
Останні дослідження рекрутингових агенцій свідчать: ваше резюме давно знаходиться на столі у роботодавця – в його браузері…
Дослідження, проведені порталом “HeadHunter” підтверджують, що 76% роботодавців переглядають профілі соціальних мереж потенційних кандидатів.
Тож, аби презентувати себе як перспективного фахівця, зверніть увагу на:
- Аватар. Перше, що бачить роботодавець, − це ваш аватар. Він повинен бути презентабельним, але не варто бігти в найближчий фотоцентр і робити знімок «на паспорт». Знайдіть у своїй колекції нейтральну фотографію, на якій видно, що це ви. Якщо ж такої немає, попросіть близьких вас сфотографувати. У жодному разі не ставте на аватар смішні, непристойні картинки, милих кошенят і тому подібне.
- Логін/нікнейм. Те саме правило стосується написання імені та прізвища − варто вказати те, що написано у вашому паспорті. Ми б не звернули на це увагу, якби значний відсоток користувачів не підписував свій профіль як «Валюша Пупсік» або «Vitalik VIP».
- Фотографії. Перегляньте свій фотоальбом, відшукайте в ньому всі провокаційні знімки. Видаліть усі фотографії, які викликають у вас сумніви. Недоречні відео теж доведеться відфільтрувати. Залиште лише ті, які характеризують вас як серйозну, орієнтовану на успіх людину. Радимо розмістити фотографії з навчання в училищі: ваші роботи, знання та фахові навички.
- Інформація про себе. Тут вимоги такі ж, як і у випадку з фотографією: лаконічно, стримано і, що найголовніше, правдиво. Позитивно характеризуватимуть вас досвід участі у фахових конкурсах, знання мов.
- Ваші «лайки». Нижче фотографій і відеозаписів на вашій сторінці розміщена інформація про ваші спортивні вподобання, улюблені фільми, телепередачі, книги та ігри. Щодо футбольних команд можете особливо не хвилюватися, тому що на них рідко звертають увагу. А от ваші улюблені фільми, телепередачі та книги можуть про вас багато що сказати. Спробуйте відібрати лише ті, за перегляд і прочитання яких вам не соромно, а всі інші видаліть.
- Ваші ігри. Їх краще за все видалити, інакше у вашого потенційного роботодавця може скластися враження, що ви не найсерйозніший кандидат і марно витрачаєте час, особливо на робочому місці.
- Заходи та місця, які ви відвідували. Вони також можуть стати в нагоді за умови їх відповідності нормам моралі і загальному престижу. Культурні заходи та конференції залиште, «бомж-паті» видаліть назавжди.
- Спільноти чи групи. Забудьте про ті, приналежність до яких призведе до репутаційних втрат. Натомість долучіться до тих спільнот, тематика яких близька до вашої професійної орієнтації.
- Стрічка новин. Ваша новинна стрічка − це продовження профілю і має виглядати ідеально чистою, без провокаційних матеріалів. Якщо ви прогорнули свої публікації і виявили сумнівний репост якоїсь картинки, краще видаліть його.
Підсумовуємо, що позитивно впливає на вибір роботодавця:
- актуальні, коректні дані;
- підтвердження професійних якостей;
- захоплення власною справою;
- широке коло інтересів;
- хороші комунікативні навички;
- етика та культура спілкування;
- якісний контент (фото, відео, дописи та ін.)
Ми проаналізували соціальні мережі, які можуть найкраще вас презентувати, − Facebook та Instagram.
Їх вибір не означає відмову від інших мереж. Усе, що ви повинні з ними зробити, − видалити всю сумнівну інформацію і додати ту, що покаже вас з кращого боку.
Дотримуючись цих простих правил, зможете зацікавити роботодавця гідно оцінити ваші знання й навички.
Вдалого вам працевлаштування та успішної кар’єри!