Профілактична робота в дії: заходи протидії булінгу у виховній роботі гуртожитку під час карантину
Під час карантину, коли спілкування з мешканцями гуртожитку переважно перенесено в Інтернет-середовище, вихователі знаходять нові форми та засоби виховної роботи.
Групове та індивідуальне спілкування з вихованцями системно ведеться через Viber-групи, Telegram-канали в групах мешканців поверхів гуртожитку, молодіжних клубів гуртожитку. Відповідно до плану виховної роботи вихователі та рада гуртожитку готують та надсилають підготовлені матеріали в групи, обговорюють теми, що освітлені.
Створення системи протидії булінгу, що сприяє безпечному освітньому процесу, займає значне місце в виховній роботі вихователів гуртожитку. Під час дистанційного спілкування робота продовжена: були зібрані, підготовлені чисельні матеріали, які розповідають про різновиди булінгу, юридичну відповідальність підлітків за знущання, засоби протидії насильству, тощо.
Підготовлені посилання на сторінки соціального педагога, психолога на сайт Харківське вище професійне училище сфери послуг, надіслані буклети, рекомендації вихованцям і батькам.
Відіслані інтернет-посилання на якісні соціальні ролики:
- Соціальний відеоролик «Stop булінг»
- Як боротися з булінгом, інші.
Виставлені мотиваційні записи відео-зустріч з відомими людьми (наприклад):
- Як Нік Вуйчич боровся з булінгом у своєму житті (Нік Вуйчич)
- ЖИЗНЬ БЕЗ ГРАНИЦ – Человек без рук и ног Ник Вуйчич | Мотивация
Підготовлені анотації і посилання на художні фільми щодо протидії насильству, мотивації до активного способу життя тощо.
- Цирк Батерфляй (В головній ролі Нік Вуйчич)
- «Новенька», інші.
Вихованці після перегляду матеріалу надсилали свої враження та думки щодо роликів, фільмів, теми насильства. Учні получили матеріал про різновиди, ознаки та прояви булінгу; про навички безпечної поведінки в Інтернеті і кібербулінг. Під час дистанційного спілкування також є можливість помітити та своєчасно реагувати на прояви булінгу серед підлітків, в родинах, групах.