Skip to content
Харківське вище професійне училище сфери послуг
Харківське вище професійне училище сфери послуг
Державний професійно-технічний навчальний заклад
  • in
  • fb
  • in
  • tg
  • Головна
  • Вступ 2025-2026 н.р.
  • Про професії
  • Новини
  • Навігація по сайту
    Головна  /  Правила поведінки під час повітряної тривоги

Правила поведінки під час повітряної тривоги

  • Інформаційна відкритість
  • Внутрішня система забезпечення якості освіти
  • Про училище
    • Адреса і контакти
    • Керівництво і колектив училища
    • Наші досягнення
      • Досягнення за 2024-2025 навчальний рік
      • Досягнення за 2023-2024 навчальний рік
      • Досягнення у 2010-2023 навчальних роках
    • Навчально-матеріальна база
    • Структура ХВПУСП
    • Історія училища
  • Ліцензії на провадження освітньої діяльності
  • Абітурієнту (профорієнтація)
    • Вступ 2025-2026 н.р.
    • Про професії
    • Презентаційні матеріали
    • Подати заяву на вступ
    • Правила прийому до ХВПУСП
    • Критерії відбору на 3-й ступінь професійно-технічної освіти в ХВПУСП
    • Профорієнтаційна робота
  • Центр кар’єрного розвитку молоді
    • Про Центр кар’єрного розвитку молоді
    • Візитна картка Центру
    • Соціальні мережі – ваше віртуальне портфоліо
    • Нормативно-правова база діяльності Центру кар’єрного розвитку молоді
    • Соціальні партнери Центру
    • Як написати резюме? Поради
    • WEB-ресурси з пошуку роботи
    • Як пройти співбесіду
    • Як бути успішними
    • Співпраця з роботодавцями
    • Для внутрішньо переміщених осіб (ВПО)
    • Тижні професій
    • Дія. Освіта для всіх (Єдиний державний веб-портал цифрової освіти)
    • Поради з професійної орієнтації
    • Профорієнтаційні матеріали для випускників, що планують вступ до закладів вищої освіти
  • Освітній процес
    • Нормативно-правове забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного стану
    • Освітні програми (навчальні плани)
    • Моніторинг якості освіти
    • Розклад занять
    • Дистанційне навчання
    • Виробниче навчання і практика
    • Роботи учнів
    • Теоретичне навчання
    • Спортивна робота
    • Олімпіади і конкурси з навчальних предметів
    • Конкурси фахової майстерності
  • Виховна робота
    • Правила поведінки, права та обов’язки здобувачів освіти ДПТНЗ ХВПУСП
    • Національно-патріотичне виховання
    • Самоврядування
    • Батькам
    • Волонтерський рух
    • Профілактика протиправної діяльності
  • Гурткова робота
    • Про роботу гуртків
    • Заходи, які проводяться за участю гуртківців
    • Наші досягнення з гурткової роботи
  • Кабінет практичного психолога
    • Психолог інформує
    • Психологічна підтримка під час воєнних дій
    • Документація кабінету психолога
    • Поради психолога учням
    • Поради психолога педагогам
    • Поради психолога батькам
    • Інтернет-безпека
    • Під час карантину
    • Новини психологічної служби
    • Галерея фото кабінету психолога
  • Кабінет соціального педагога
    • Соціальний педагог Курганська Тетяна
    • Соціальний педагог поруч
    • Документація соціального педагога
    • Телефони гарячих ліній
    • Батьківський всеобуч
    • До уваги педагогів
    • Пільгові виплати (Законодавство щодо пільг)
    • Вимоги законодавства щодо неповнолітніх працівників
    • Новини соціальної роботи
  • Методична робота
    • На допомогу учням
    • На допомогу педпрацівникам
    • Атестація педагогічних працівників
  • Антикорупційна діяльність
    • Накази. Положення. Порядок
    • Нормативно-правові акти щодо запобігання корупції
    • Загальна інформація
    • Конфіденційність
    • Канали повідомлення для викривачів
    • Журнали контролю
  • Інтернет-приймальня
  • Бібліотека
    • Про бібліотеку ХВПУСП
    • Заходи, які проводяться за участю та при підтримці бібліотеки
    • Нові надходження літератури
    • Підручники, навчальні посібники, методичні посібники і періодичні видання
  • ЗНО / НМТ
  • Медична сторінка
    • Що треба знати про СНІД
    • Гострі кишкові інфекції (ГКІ) та їх профілактика
    • Що треба знати про ротавірус
    • Гепатит А: як передається, симптоми та профілактика
    • Як захиститись від гепатиту А
    • УВАГА! В УКРАЇНІ СПАЛАХ КОРУ!
    • Здоровий спосіб життя – найкраща профілактика захворювань
    • Жіноче здоров’я
    • Надлишок фтору у воді: як уберегти себе та дітей від флюорозу
    • Імунопрофілактика
    • Кліщовий іксодовий бореліоз (Хвороба Лайма)
  • Наші партнери
  • Протидія та запобігання булінгу
  • Профілактика дитячого травматизму
  • Випускникам минулих років
    • Архівна довідка
    • Цифрова копія документа про освіту

Правила поведінки під час повітряної тривоги

http://vpu40.ptu.org.ua/wp-content/uploads/2022/08/Правила-поведінки-під-час-повітряної-тривоги_Департамент-запобігання-надзвичайним-ситуаціям-ДСНС-України.mp4

Як діяти під час онлайн уроків, якщо вмикається сигнал тривоги

http://vpu40.ptu.org.ua/wp-content/uploads/2022/08/Що-робити-коли-лунає-сигнал-«Повітряна-тривога»-під-час-онлайн-уроку.mp4

 

Міністерство освіти і науки України пропонує алгоритм дій для вчителів у разі проведення занять і увімкнення сигналів тривоги, що розроблений на основі рекомендацій ДСНС України (опубліковано на сайті МОНУ 01.08.2022):

Безпечне освітнє середовище: як діяти вчителям під час занять при оголошенні сигналу «Повітряна тривога»?

У закладах освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:

  1. Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.
  2. Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу.
  3. Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття.
  4. Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування.
  5. Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.

Почувши сигнал оповіщення необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу у супроводі з вчителем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

У випадку сигналу небезпеки:

  1. Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу.
  2. Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
  3. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
  4. Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
  5. Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
  6. Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
  7. Учні, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
  8. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
  9. Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
  10. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.
  11. Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.

 


 

Безпека учнів під час надзвичайної ситуації

Алгоритм дій для учнів та персоналу освітніх закладів у разі загрози виникнення терористичних або диверсійних актів

Поради для учнів:

  • зберігайте спокій;
  • виконуйте вказівки працівників закладу освіти;
  • якщо є потреба, допоможіть заблокувати двері та вікна меблями;
  • у разі раптового обстрілу та відсутності поблизу сховищ — ляжте на землю (підлогу) подалі від вікон та прикрийте голову руками або речами. Трохи відкрийте рот — це убереже від контузії при близькому розриві снаряда.

У жодному разі не можна:

  • наближатися до вікон, якщо почуєте постріли;
  • спостерігати за перебігом бойових дій, стояти, чи бігти під обстрілом;
  • сперечатися з озброєними людьми, фотографувати й робити записи у їхній присутності;
  • підбирати чи демонструвати зброю або предмети, схожі на неї;
  • носити армійську форму або камуфльований одяг ― краще вдягайте одяг темних кольорів, що не привертає уваги, і уникайте будь-яких символів.

Місця можливого схову при обстрілі:

  • спеціально обладнані бомбосховища;
  • підвал, віддалена кімната без вікон, несуча стіна;
  • підземні переходи, метро;
  • будь-яка канава, траншея чи яма;
  • широка труба водостоку (максимум на 3-4 метри);
  • вздовж широкого бордюру чи паркану – дуже великий підвал під капітальними будинками старої забудови;
  • оглядова яма відкритого гаража чи СТО;
  • якщо в полі зору нема укриття, куди можна перебігти швидким кидком – просто ляжте на землю і лежіть, закривши голову руками.

Послідовність дій у разі необхідності евакуювати дітей та персонал із будівлі закладу освіти:

  • заступник, який відповідає за цивільний захист, натискає тривожну кнопку, і звучить відповідний сигнал. Після цього він бере необхідні папки зі списками класів, покидає приміщення і готує місце, куди будуть евакуйовуватися працівники на учні;
  • технічні працівники, почувши сигнал тривоги, відчиняють ті виходи, за які вони відповідають. Педагоги говорять учням залишити всі речі на своїх місцях, а в холодну пору року – захопити верхній одяг та взуття й вишикуватися для організованого виходу. Перевіривши, чи нікого не залишилося в аудиторії, та обов’язково взявши журнал, педагог виводить учнів до безпечного місця, де їх зустрічають відповідальні заступники. Тут вони звіряють кількість учнів зі списками евакуації та класним журналом, де відмічено відсутніх, та запитують про необхідність надання комусь допомоги;
  • завдання заступників з охорони праці та безпеки життєдіяльності – проконтролювати, щоб усі працівники закладу також були евакуйовані, після чого запитати про їхній стан;
  • директор покидає приміщення школи останнім, коли там уже нікого не залишилося. Заступники доповідають йому кожен про свою сферу;
  • у випадку, коли евакуюватися потрібно не за межі будівлі, а в укриття (про це сповістить інший сигнал), то порядок дій майже такий самий, за винятком, що учнів переводять до підвального приміщення.

Після закінчення обстрілу:

  • уважно дивіться під ноги;
  • не піднімайте із землі ніяких вибухонебезпечних предметів!

Бойові елементи часто розриваються при падінні, але можуть вибухнути пізніше, в руках — від щонайменшого руху або дотику. Уся увага дорослих — дітям і підліткам: не дайте їм підняти що-небудь з-під ніг!

Номери екстрених служб:

112 – Центр громадської безпеки (універсальний)

101 – Державна служба з надзвичайних ситуацій

102 – Національна поліція України

103 – Швидка медична допомога

З рекомендаціями щодо дій населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеру ознайомтесь на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій за покликанням:
https://dsns.gov.ua/uk/abetka-bezpeki/diyi-naselennya-v-umovax-nadzvicainix-situacii-vojennogo-xarakteru

Архів новин

Контакти

  • in
  • fb
  • in
  • tg

м. Харків, вул. Тюрінська, 5

+38 (098) 058 78 02

+38 (057) 732 65 25

Докладніше...
Мапа сайту

Статистика

  • 14
  • 3 728
  • 426

2025© Funky Line