Інформація
про неухильне дотримання хвилини мовчання
Пропозиції щодо удосконалення механізму реалізації щоденної хвилини мовчання
Нормативна база:
Алгоритм проведення хвилини мовчання:
1. Підготовка
Забезпечується готовність технічних засобів (дзвінок, сигнал, оголошення по гучномовцю).
Педагогічні працівники заздалегідь повідомляють учнів/студентів про мету заходу. Цей щоденний ритуал є не лише актом скорботи, але й символом нашої єдності, непохитності та вдячності.
Надзвичайно важливо, щоб у закладах освіти хвилина мовчання проводилася організовано й гідно, адже діти й молодь сьогодні формують своє розуміння громадянської відповідальності та національної пам’яті.
2. Оголошення початку
Рекомендовано поєднувати хвилину мовчання з коротким словом ведучого (директор, класний керівник, педагог, черговий учитель, вихователь чи помічник вихователя), тематичними бесідами, виховними годинами або іншими формами роботи, які допоможуть дітям і молоді глибше зрозуміти ціну свободи та мужність українського народу.
Чітко проголошується: «Оголошується хвилина мовчання для вшанування світлої пам’яті, громадянської відваги і самовідданості, сили духу, стійкості та героїчного подвигу воїнів, які полягли, виконуючи бойові завдання із захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України, а також мирних громадян, чиє життя було передчасно обірване внаслідок збройної агресії російської федерації проти України».
Кожен учасник освітнього процесу – від дошкільника і наймолодшого школяра до старшокласника, від учителя до керівника закладу – повинен зупинитися на цю хвилину, усвідомити її значення та вшанувати героїв і жертв війни.
3. Проведення хвилини мовчання
За сигналом (дзвінок, метроном, коротке оголошення «Хвилина мовчання») усі присутні встають.
Протягом 1 хвилини зберігається тиша.
У цей час можливе звучання метронома, дзвону чи траурної мелодії (за наявності технічної можливості).
4. Завершення
По закінченню хвилини мовчання ведучий дякує за вшанування пам’яті.
Лунає сигнал або оголошення: «Хвилина мовчання завершена».
Освітній процес відновлюється.
5. Особливості проведення
У молодших класах бажано дати коротке доступне пояснення значення хвилини мовчання.
Під час масових заходів (лінійка, збори) керівник координує дії всіх присутніх.
У разі неможливості загального зібрання хвилина мовчання проводиться в кожному класі окремо.
Працівники закладів освіти, не задіяні в безпосередній організації освітнього процесу, незалежно від місця перебування о 09:00 припиняють роботу, зупиняються / встають (якщо це не загрожує їхній безпеці, життю та здоров’ю або технологічному процесу) і упродовж однієї хвилини зберігають тишу, вшановуючи пам’ять загиблих.