В рамках роботи Центру кар’єрного розвитку ДПТНЗ ХВПУСП психологічний супровід є тривалим процесом та має системний характер професійної орієнтації. Профорієнтаційна діяльність практичного психолога спрямована на: формування і закріплення професійного інтересу; оволодіння суміжними спеціальностями; отримання високої кваліфікації, набуття майстерності в роботі та побудову своєї кар’єри. Нами було розроблено та запропоновано «Практичне завдання» для випускних груп 2025-26 навчального року. Учасниками опитування стали групи: 7-23( «Манікюрник. Візажист. Адміністратор»-29 чол.), 20-24 («Касир(в банку). Оператор поштового зв’язку»- 24 чол.), 4-23 («Перукар. Манікюрник. Педикюрник»- 23 чол.), 19-23 («Перукар (перукар-модельєр) – 23 чол.). Всього було опитано 99 учнів.
З метою моніторингу соціально-професійного розвитку ми запропонували майбутнім випускникам анкету «Я і моя професія». Також були розроблені рекомендації «Поради психолога щодо адаптації на новому робочому місці. Вважаємо, що наші поради допоможуть молодій людині, на стадії опанування професії, пізнати професійне середовище та пристосуватися до нього.
Наводимо відповіді на деякі питання анкети.
Відповіді на запитання «Чи подобається вам ваша майбутня професія?» розподілилися таким чином (%):
Розподіл відповідей опитаних на запитання «Як ви вдосконалюєте свої практичні уміння?» (% від загальної кількості відповідей):
Відповіді на запитання «Які, на вашу думку, особистісні риси допомагають вам оволодіти вашою професією та стати фахівцем?» (% від загальної кількості відповідей):
Отже, завдання практичного психолога полягає у допомозі молодій людині на стадії опанування професії всебічно пізнати професійне середовище та пристосуватися до нього, а також, у створенні умов для формування мотивації до самовиховання та саморозвитку. Вважаємо, наступним етапом нашої роботи будуть тренінги особистісно-професійного росту, комунікативні тренінги, ділові ігри та інші заходи для розвитку професійно-важливих якостей здобувачів освіти.








