Наші координати:
61001, м. Харків,
вул. Тюрінська (Якіра), 5
(057)732-65-25
(057)732-65-15
Докладніше...
Анонси заходів
Останні новини
Архіви новин

Сторінка соціального педагога

Сторінка соціального педагога


Карантин – це час для самоосвіти та самовдосконалення

Самовиховання виникло в далекій давнині. Багато видатних діячів минулого й сьогодення розробляли й розробляють для себе індивідуальну методику самовдосконалення, що дозволяє виправляти помилки природи, розвивати потрібні моральні якості й здатності. А. В. Суворов, для прикладу, народився достатньо кволим. Мріючи про службу в армії, він ще в дитинстві став обливатися холодною водою й займатися гімнастикою. До глибокої старості великий полководець вирізнявся невтомністю й бадьорістю духу.

На всьому кращому, що створено людством, лежить відбиток особистості. Ми говоримо: закон Архімеда, естетика Аристотеля, таблиця Менделєєва, теорія відносності Ейнштейна, система Станіславського. Світову космонавтику неможливо відокремити від трьох імен – Ціолковський, Корольов, Гагарін.

Чи станете ви особистістю – це залежить тільки від вас. Наше суспільство створює умови, але суспільство не буде замість вас учити біном Ньютона або обливатися щоранку холодною водою. Особистість починається з рішучого кроку.

Людина наділена найдосконалішою біологічною системою – мозком, з яким не може зрівнятися жодна рукотворна машина чи механізм. Протягом 15-24 років він “тренується для життя” у школі, в сім’ї, соціумі. Безперечно, людина на власний розсуд розпоряджається цим унікальним капіталом. Або вдосконалить його на користь собі та суспільству або, у процесі життя не додавши нічого цінного, змарнує здібності, отримані з народження?

Процес саморозвитку та самовдосконалення починається з раціонального розподілу часу на працю та відпочинок, оскільки для одних час – це нагода для лінощів, для інших – можливість зростати фізично, розумово та духовно.

Самореалізація можлива, коли людина визначила її стратегію, шляхи особистісного розвитку і самовдосконалення. Важливими компонентами стратегії самореалізації є розбудова позитивної самооцінки, самовизначення, саморегуляція, самоосвіта і самовиховання. Бути здоровим вигідно з будь-яких точок зору. Отже, вигідним стає і раціональне харчування, і правильний режим навчання та відпочинку, що зберігає здоров’я і відіграє значну роль у попередженні захворювань.

 

Корисні посилання на онлайн курси,
 які допоможуть вам цікаво та з користю
використати час для себе:

  • Платформа takflix.com на час карантину надасть доступ до безкоштовного перегляду нових українських фільмів;
  • Онлайн-платформа GIOS пропонує безкоштовне користування платформою для вчителів і їх класів, заведення учнів в систему і технічний супровід. Онлайн-платформа GIOS допоможе самостійно вивчати математику вдома та ефективно покращувати результати: https://gioschool.com/
  • Українська освітня платформа Prometheus також пропонує використовувати понад 100 безкоштовних онлайн-курсів (https://prometheus.org.ua/courses-catalog/) для навчання та самоосвіти на час карантину. Серед них і курси з підготовки до ЗНО для школярів, і універсальна база дисциплін, які стануть у нагоді всім, – «Наука повсякденного мислення», «Навчаймося вчитися: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів», «Медіаграмотність: практичні навички», «Фінансовий менеджмент», «Економіка для всіх», «Менеджмент», «Як створити стартап», «Урбаністика: сучасне місто».
  • Безкоштовна освітня платформа Khan Academy надає доступ до декількох тисяч безкоштовних мікролекцій з математики, фізики, хімії, історії, фінансів, економіки, біології, мистецтва, комп’ютерних наук тощо. Усі курси розділені на уроки, які можна переглядати незалежно від обраного вами курсу.
  • Українська студія онлайн-освіти з безкоштовними курсами, інтерактивними підручниками та спецпроєктами для всіх: від школярів та вчителів до юристів чи економістів. EdEra створює курси різних напрямів: тут і шкільна, і професійна, і громадянська освіта. Для школярів будуть корисними курси з підготовки до ЗНО і вивчення англійської.
  • Завдяки Google Arts&Culture ви можете повною мірою насолодитися віртуальними музеями світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art: https://artsandculture.google.com/
  • Віденська державна опера, яка тимчасово закрилася через заходи боротьби з коронавірусом, починає безплатно демонструвати свої вистави в режимі онлайн: https://www.staatsoperlive.com/

Соціальний педагог — це спеціаліст, у компетенцію якого входить надання педагогічної, психологічної, психотерапевтичної та соціальної допомоги людям, які її потребують.

Професійна діяльність соціального педагога — це комплекс взаємопов’язаних напрямів діяльності (виховна, навчальна, розвиваюча, соціокультурна, комунікативна, організаторська тощо).

Графік роботи соціального педагога
ДПТНЗ «Харківське вище професійне сфери послуг»
Курганської Тетяни Юріївни

Години роботи в навчальному закладі День тижня Зміст роботи соціального педагога
08:30 – 12:00

12:30 – 17:00

Понеділок
  • Діагностування учнівського колективу згідно з річним планом роботи(2години)
  • Консультування учнів, батьків, педагогів(2години)
  • Оформлення документації, збір та обробка діагностичного матеріалу
  • За необхідністю робота поза межами закладу
08:30 – 12:00

12:30 – 17:00

Вівторок
  • Індивідуальна та групова діагностика
  • Бесіди з учнями, батьками, майстрами в/н у розв’язані виниклих проблем (2 години)
  • Оформлення документації, обробка діагностичного матеріалу (2 години)
  • За необхідністю робота поза межами закладу
08:30 – 12:00

12:30 – 17:00

Середа
  • Робота в методичних об’єднаннях ДПТНЗ «ХВПУ СП» (1 година)
  • Проведення консультацій з учнями та педагогічними працівниками щодо профілактики булінгу
  • Проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи (гуртожиток дівочий)
  • За необхідністю робота поза межами закладу
08:30 – 12:00

12:30 – 17:00

Четвер
  • Соціально- педагогічний консиліум (щомісяця)
  • Нарада у заступника директора з НВихР (1 година)
  • Проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи (гуртожиток хлопців) (3 години)
  • За необхідністю робота поза межами закладу
08:30 – 12:00

12:30 – 17:00

П’ятниця
  • Підвищення фахового рівня
  • Науково-дослідницька робота
  • Підвищення інтелектуального і культурного рівня
  • Підготовка методичних посібників, лекцій, доповідей, соціально-педагогічного інвентарю
  • За необхідністю робота поза межами закладу

Поради соціального педагога

Булінг: що це таке і як з ним боротися?01

Булінг – це цькування однієї дитини іншою, агресивне переслідування, яке часто поширене серед підлітків. 80% українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього.

Ознаки того, що дитину цькують:

  • відмова іти до місця навчання з різних причин – «не хочу, не цікаво, не бачу сенсу…»;
  • відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах;
  • психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції;
  • обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті;
  • бажання іти до навчального закладу іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

02

Що робити батькам?

Швидка та доречна реакція дорослих (батьків і вчителів) на ситуацію булінгу повертає дітям відчуття безпеки та захищеності, демонструє, що насилля не прийнятне.

ПОЯСНИТИ ДИТИНІ, що таке булінг, які саме дії є насиллям і чому їх необхідно припинити. Розповісти  на що інші люди мають право, а на що не мають.

СТРАТЕГІЯ ЗАХИСТУ. Не бігти одразу до учбового закладу. Спершу дізнатися  у дитини, що вона думає про існуючу ситуацію, і підтримати її. Якщо вона не зможе впоратися, тоді йти до учбового закладу.

Або ж, коли застосовується фізична сила – в такому разі, як би соромно не було дитині, що б вона не казала (агресори зазвичай присоромлюють дітей, яких захищають батьки) треба йти до учбового закладу.

Порадити ПРОВОДИТИ БІЛЬШЕ ЧАСУ ЗІ СТАРШИМИ. За можливістю не відходити надовго від учителя, або майстра виробничого навчання, щоб не допускати насилля.

З юридичної точки зору ви НЕ МОЖЕТЕ ПРИЙТИ І ПОГОВОРИТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО З ДИТИНОЮ, ЯКА ОБРАЖАЄ вашу. Це можна ініціювати лише через навчальний заклад або психолога. Інакше можна отримати судовий позов за залякування чужої дитини.

Якщо булінг триває кілька місяців, – БЕЗ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА НЕ ОБІЙТИСЯ. Спілкуйтеся з дітьми. Прислухайтеся до них. Знайте їхніх друзів, запитуйте про навчання, розумійте їхні проблеми.

Наслідки

Наслідки булінгу можуть бути різні. Найчастіше – це замкнутість.

Психологам доводиться працювати з антисоціальними підлітками, які абсолютно не вміють спілкуватися з навколишнім світом. Доводиться пояснювати, що світ не такий страшний, яким був до цього. Це може тривати від 2 до 3 років. У таких дітей руйнується віра у соціум, вони насторожені, тривожні. Але найбільший страх – це підліткові суїцидальні думки.

Безпека дітей в Інтернеті

03З кожним роком все більше українських дітей користується Інтернетом у повсякденному житті. Можливість підключитися до мережі не тільки через ПК, але й за допомогою мобільних телефонів сприяє цій тенденції. Інтернет надає дітям та молоді неймовірні можливості для здійснення відкриттів, спілкування й творчості. Проте, оскільки з самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної. У зв’язку із цим виникають Інтернет-ризики для дітей:

  • «дорослий» контент: еротика, азартні ігри, реклама тютюну та алкоголю;
  • незаконний контент: порнографія;
  • он-лайн насильство: заклики до асоціальної поведінки, жорстокості, насильства, суїцидальної поведінки, участь у небезпечних квестах, сексуальної експлуатації тощо;
  • розголошення приватної інформації, яка може бути використана проти дітей та їхніх родин;
  • контент, що може задати фінансових збитків – короткі номери й платні сервіси, що тарифікуються окремо, різного роду лотереї, тощо;
  • Інтернет-залежність.

Виконання наступних пунктів допоможе захистити вашу дитину під час перебування її в мережі:

1. Виконання трьох основних правил:04

Приділяйте увагу захисту устаткування та інформації:

  • регулярно обновляйте операційну систему;
  • використовуйте антивірусну програму;
  • застосовуйте брандмауер;
  • створюйте резервні копії важливих файлів;
  • будьте обережні при завантаженні нових файлів;

Захистіть себе в он-лайні:

  • з обережністю розголошуйте особисту інформацію;
  • думайте про те, з ким про що розмовляєте;
  • пам’ятайте, що в інтернеті не вся інформація надійна та не всі користувачі відверті;

Дотримуйтеся правового поля.

  • законів потрібно дотримуватися навіть в інтернеті;
  • дотримуйтеся загальноприйнятих норм спілкування;
  • при роботі в Інтернеті не забувайте піклуватися про інших так само, як про себе.

2. Створіть безпечну зону та контролюйте дотримання дитиною меж цієї зони.

Постарайтеся разом з дитиною знайти корисні, цікаві й безпечні сайти, які вона переважно буде відвідувати надалі. Періодично відвідуйте їх разом. Ви можете заблокувати для дитини доступ до сайтів, які містять матеріали, визначені як небезпечні (порнографія, насильство, суїцид тощо).

Буклет-пам’ятка «Булінг СТОП»:

Булінг СТОП_буклет_ (1)Булінг СТОП_буклет_ (2)

Буклет-пам’ятка «Правопорушення, провина, злочин»:

буклет Злочин та покарання_Страница_1 буклет Злочин та покарання_Страница_2

Буклет-пам’ятка «Щомісячна адресна допомога переселенцям для покриття витрат на проживання»:

Допомога переселенцям__Страница_1 Допомога переселенцям__Страница_2

Буклет-пам’ятка «Торгівля людьми: як запобігти?»:

торгівля людьми_Страница_1 торгівля людьми_Страница_2

Буклет-пам’ятка «Соціальний захист учнів з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування»:

Соціальний захист учнів з числа дітей – сиріт_Страница_1 Соціальний захист учнів з числа дітей – сиріт_Страница_2

Профілактичний буклет «5 причин кинути палити»:

5 причин кинути палити_Страница_1 5 причин кинути палити_Страница_2

Інформаційний буклет «Молодь проти куріння»:

молодь проти куріння_Страница_1 молодь проти куріння_Страница_2

f3

f3

f3

f3

f3

f3

f3

f4

ped

ped

ped