Наші координати:
61001, м. Харків,
вул. Тюрінська (Якіра), 5
(057)732-65-25
(057)732-65-15
Докладніше...
Національна
Національна

Виховна робота / Поради психолога

Поради щодо спілкування:

поради щодо спілкування

  • Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
  • Хто любить людей, того й люди люблять;
  • Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
  • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
  • Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
  • Учіться ставити себе на місце іншої людини;
  • Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: “даруйте”, “перепрошую”, “дякую”, “будь ласка” та інші. Ввічливість обеззброює;
  • Використовуйте кожну нагоду для спілкування.
  • Для успішного встановлення контактів із людьми треба:
    • якомога швидше знайти спільні інтереси;
    • по-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
    • не виявляти до співрозмовника зверхності;
    • щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
    • враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
  • Нападами та лайкою людей не переконаєте;
  • Для того, щоб переконати когось, треба знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;
  • Намагайтеся діяти незалежно від свого настрою.

Використовуючи ці прості поради ти завжди знайдеш спільну мову з людьми, зможеш підтримувати добрі товариські відносини з оточуючими і мати по-справжньому щирих і відданих друзів!

Поради психолога:
Як займатися особистісним саморозвитком

  1. Проявляй у всьому неухильну наполегливість
  2. Спробуй уявити які особистісні якості тобі будуть потрібні у самостійному  житті. Подумай які якості ти можеш сформувати зараз, під часяк займатися особистісним саморозвитком навчання.
  3. Проаналізуй індивідуальні особливості виконання навчальних завдань. Дай собі відповідь на такі запитання:
    • для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?
    • чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?
    • як ти звично контролюєш себе?
    • чи довго можеш лишатися працездатним?
    • коли протягом дня працюєш продуктивніше?
    • чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?
    • яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?
    • які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?
  4. Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.
  5. Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.
  6. Старайся наперед оцінювати свої можливості.
  7. Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».
  8. Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.
  9. Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.
  10. Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.
  11. Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.

Як готувати домашні завдання. Рекомендації учням

  • Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.як готувати домашнє завдання
  • Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
  • Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
  • Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
  • Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
  • Між уроками роби перерви.
  • Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
  • Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці).
  • Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.як готувати домашнє завдання_1
  • Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал.
  • Складай план усної відповіді.
  • Перевіряй себе.

Пам’ятай!

Ми найкраще запам’ятовуємо:

  • те, чим постійно користуємося;
  • те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
  • те, що нам потрібно;
  • те, що ми можемо пов’язати з іншими нашими знаннями й уміннями;
  • те, що пов’язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

Ось деякі методи, якими ти можеш користуватися при підготовці до уроків:

Метод ключових слів. 

Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці.

Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.

Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова. Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.

До кожного ключового слова постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов’язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв’язок.

З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань.

Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок  і спробуй його вивчити . Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.

Метод 5-П

1-П  – Переглянь текст швидко.

2-П  – Придумай до нього запитання.

3-П  – Познач олівцем найважливіші місця.

4-П  – Перекажи текст.

5-П  – Переглянь текст повторно.

учись, студент

Способи контролю страху перед публічним виступом

Страх—це примітивний інстинкт, який говорить, що від небезпеки потрібно втікати. Щоб перемогти цю реакцію, потрібно користуватися логікою та розумом.

Сплануйте, уявіть, який вигляд матимете перед аудиторією (одяг, взуття, зачіска).

До місця, з якого будете виступати, рухайтеся повільно. Тоді складається враження, що ви контролюєте ситуацію.

Слідкуйте за поставою: випрямте шию, тримайте голову так, щоб лінія підборіддя була горизонтальною.

Подивіться в очі тим, хто вас слухатиме. Коли дивитеся у вічі співрозмовнику, ви встановлюєте невидимий контакт.

Посміхніться. У цей час виникає невелика пауза, під час якої ви злегка відкриваєте губи, можна про себе сказати слово «два».

Стійте спокійно. Зведіть рухи до мінімуму.

Жести повинні підсилювати значення сказаних вами слів. Жести, зроблені на рівні грудей, створюють відчуття сили, впевненості.

Зоровий контакт 

Потрібно дивитись на аудиторію так, ніби ви розмовляєте з ними у приватній бесіді. Якщо дивитися прямо в очі вам незручно, тоді намагайтеся дивитися на брови, ніс або чоло. Не варто дивитися тільки у свої записи або поверх голів слухачів.

Контроль над голосом

Голос повинен бути спокійним та виказувати позитивне ставлення; використовувати свій голос для передачі впевненості, зацікавленості, ентузіазму тощо. Без використання голосових наголосів промова буде здаватися нудною та звучати невпевнено.

Швидкість 

Промовець повинен використовувати швидкість свого голосу так, щоб все, що він робить, було зрозумілим. Виразно говорячи, ви змінюєте швидкість свого голосу. Швидко ви говорите тоді, коли хочете підкреслити поспішність дій, повільно тоді, коли пояснюєте свої ідеї. Промовці повинні виділяти важливі слова логічним наголосом, уникайте невпевненості, повільності у своїй промові, водночас не говоріть дуже швидко, ніби ви кудись поспішаєте.

Пауза 

Паузи найкраще робити перед та після проголошення ідей, складних пунктів та розділів своєї промови. Пауза повинна бути настільки довгою, щоб слухачі були здатні з’ясувати сказані ідеї та приготуватися до сприйняття наступних. Але варто уникати примусових пауз (або просто вигуків). Пауза достатньої довжини виділяє сказані ідеї краще за всі інші засоби усного мовлення.

Звук

Виступ хороший лише тоді, коли вас добре чують. Треба говорити голосно та не дуже знижувати свій тембр голосу. Направляйте свій голос на слухачів, а не, наприклад, на стіну. Дехто змінює тембр свого голосу, щоб промова звучала цікавіше. Говоріть голосно, коли хочете підкреслити інтенсивність, та тихо, коли передаєте емоції.

Суб’єктивно голос може бути хорошим або поганим.

Хороший: спокійний, з переважанням низьких тонів, добре модульований, оксамитовий, керований, владний, інтонаційно забарвлений, виразний, природний, звучний, доброзичливий, довірчий, турботливий, теплий.

Поганий: вібруючий, скрипливий, гугнявий, шепелявий, хрипкий, тремтячий, боязкий, уривчастий, гучний, ледь чутний, безбарвний, помпезний, плаксивий, високого тембру, монотонний, невпевнений, нудний, слабкий, напружений.

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

 Перед початком уроку:

  • Готуйтеся!
  • Ретельно вивчайте матеріал.
  • Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
  • Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
  • Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
  • Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
  • Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
  • Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
  • Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
  • Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.

 

Під час уроку:

  • Уважно прочитайте завдання.
  • Розподіліть час на виконання завдання.
  • Сядьте зручно.
  • Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
  • Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.
Календар новин
Листопад 2017
П В С Ч П С Н
« Жов    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Архіви новин

f3

f4

ped

ped