Наші координати:
61001, м. Харків,
вул. Тюрінська, 5
(098) 058 78 02
Докладніше...
Архіви новин
f3
f3
f3

Новини психологічної служби

Профілактичне заняття «Безпечне сексуальне та репродуктивне здоров’я людини»

05.03.2024

Соціально-психологічна служба училища проводить систематичну профілактичну роботу щодо пропаганди здорового способу життя та покращення рівня фізіологічного, психологічного, ментального здоров’я всіх учасників освітнього процесу.

Використовуючи єдину електронну освітню платформу Google Клас, на якій працює кабінет практичного психолога училища, ми запропонували здобувачам освіти практичне заняття, яке містить в собі:

  • Анкетування учнів: «Моя майбутня сім’я»;
  • Перегляд презентації: «Безпечне сексуальне та репродуктивне здоров’я людини».

Основною метою нашої профілактичної роботи є:

  • збереження і зміцнення здоров’я молодого покоління, у тому числі репродуктивного;
  • поліпшення статевої освіти;
  • формування безпечної сексуальної поведінки;
  • виховання у здобувачів освіти свідомого позитивного ставлення до здорового способу життя;
  • формування ціннісного ставлення до сім’ї, родини.

Вважаємо, що таке ставлення набуває особливої важливості в умовах сучасного суспільства й розглядається як необхідна умова збереження репродуктивного потенціалу нації.

 


Участь соціально-психологічної служби у семінарі-тренінгу «Як знайти власний ресурс під час війни»

27.02.2024

27 лютого 2024 року соціально-психологічна служба училища взяла участь в обласному семінарі-тренінгу на тему «Як знайти власний ресурс під час війни». Захід був проведений офлайн в «Навально-методичному центрі Харківського обласного центру соціальних служб» методистом-психологом Герасименко А.В.

Метою семінару-тренінгу стало попередження професійного вигорання фахівців соціально-психологічної служби, протидія виникненню невротичних розладів та психосоматичних захворювань. Основна спрямованість заходу – це стабілізація власного емоційного стану, піклування про ресурсність та відновлення власного ресурсного стану. Були запропоновані різноманітні практичні вправи та рекомендації для розвитку.


Вітаємо зі святом – День Святого Валентина

14.02.2024

Напередодні весни – почуття, прокидаючись разом із природою, стають ще сильнішими. І саме в цей час ми святкуємо це незвичайне і веселе старовинне свято – День Святого Валентина.

Ось і сьогодні, не зважаючи на непрості обставини, наше училище вітає всіх зі святом кохання. І на честь цього свята, ми пропонуємо здобувачам освіти в кабінеті практичного психолога, який працює на єдиній електронній освітній платформі Googl Клас, «Психологічну хвилинку», яка допоможе відповісти на такі питання: Так що ж таке кохання? Яке воно, як відрізнити його від усіляких «копій» і «підробок»?

Кохання – це самий високий плід на дереві людських почуттів. Любов з’єднує людей, незважаючи на різні характери, смаки та інтереси. Це найкоротший шлях до миру, доброти, чесності, взаєморозуміння.

 


Практичне корекційне заняття для здобувачів освіти «Адекватна самооцінка та навички саморегуляції»

23.01.2024

Професійне становлення особистості людини та пошук свого місця серед людей лежить через пізнання себе самого та, значною мірою, залежить від того, як людина сама себе оцінює. Відомо, що основними показниками професійного становлення особистості  здобувачів освіти є значимі якості характеру, які відповідають тій чи іншій професії, професійній мотивації, адекватності самооцінки. Тому ми вважаємо, що корекція та вміння тримати адекватну самооцінку поступово призводить до професіоналізму як процесу розвитку особистості, результатом чого стає професійна майстерність та компетентність особистості.

На єдиній електронній освітній платформі Google Класрум, у віртуальному кабінеті практичного психолога, було запропоновано здобувачам освіти «Практичне завдання», яке включало в себе:

  • тест на визначення власної самооцінки https://onlinetestpad.com/ua/testview/1106514-test-na-samoocinku;
  • корекційне практичне заняття на формування адекватної самооцінки;
  • перегляд відео для подолання власної тривожності та формування адекватної самооцінки.

В цілому метою нашого корекційного заняття стало: діагностика власної самооцінки, пояснення  як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої самооцінки та переваги здорової адекватної самооцінки.

 


Круглий стіл соціально-психологічної служби для педагогічного колективу

10.01.2024

10 січня 2024 року соціально-психологічною службою училища в рамках зимових педагогічних читань був проведений круглий стіл (з елементами тренінгу) для педагогічного колективу на тему «Мистецтво взаємодії». Практичне заняття проходило офлайн, учасниками були майстри виробничого навчання, викладачі, адміністрація училища.

Ми ставили за мету:

  • поліпшення суб’єктивного самопочуття й зміцнення психічного здоров’я педагогів;
  • допомога у саморозвитку;
  • пошук способів міжособистісної взаємодії для створення основи більш ефективного і гармонійного спілкування в педагогічному колективі;
  • сприяння процесу особистісного розвитку, реалізації творчого потенціалу, досягненню оптимального рівня життєдіяльності й відчуття щастя й успіху.

Другою частиною нашої роботи була зустріч з Благодійною організацією «Мирне небо» за підтримки Міжнародного медичного корпусу – це команда небайдужих людей, які щиро підтримують тих, хто через війну опинився в скрутному становищі, організовують навчання основам самодопомоги, взаємопідтримки, відновлення та знаходження власного шляху.

Фахівці фонду фасилітатор Іванко Вероніка та психологиня Деренська Ганна провели цікаву пізнавальну лекцію «Обізнаність протидії з гендерно зумовленого насилля» та арт-зустріч «Розпис екоторбинки». Фахівці організували інтерактивне живе спілкування та надали практичні поради. Педагогічний колектив отримав корисну інформацію та задоволення від власної творчої діяльності. Зустріч пройшла цікаво, заохочуюче, приємно та ненав’язливо.

 


Участь соціально-психологічної служби училища у семінарі-тренінгу «Розвиток емоційного інтелекту – умова збереження ментального здоров’я»

13.12.2023

13 грудня 2023 року соціально-психологічна служба Харківського вищого професійного училища сфери послуг взяла участь в обласному семінарі-тренінгу на тему «Розвиток емоційного інтелекту – умова збереження ментального здоров’я». Захід був проведений офлайн на базі ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості».

На занятті пропонувався теоретичний матеріал, який містив опис поняття «емоційний інтелект», його складові та напрями. Також були запропоновані практичні вправи та рекомендації для розвитку емоційного інтелекту у здобувачів освіти та педагогів.

Вміння управляти емоціями допомагає розв’язувати проблеми, попереджає про небезпеку та мотивує бути відкритими до змін.

 


Соціально-психологічна зустріч «Профілактика ВІЛ-інфекцій та СНІДу»

28.11.2023

1 грудня відзначається Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми говоримо про цю страшну хворобу, шляхи зараження та способи профілактики.

Соціально-психологічною службою училища проведена онлайн-бесіда зі здобувачами освіти І курсу про проблему СНІДа в нашій країні та за кордоном. Захід проходив у формі дискусії з елементами мозкового штурму. Учні познайомилися з способами передачі ВІЛ-інфекції, отримали знання про імунну систему людини та ознайомились з профілактичними заходами цієї хвороби.

Ми впевнені, що головним інструментом профілактики є всебічні знання про хворобу, шляхи інфікування та чинники, що сприяють цьому. Тому ми ставили на меті: сформувати в учнів поняття про походження СНІДу; дати відповіді на найпоширеніші запитання, які стосуються захворювання на СНІД; вказати на шляхи профілактики СНІДу; пропагувати здоровий  спосіб життя та високоморальну поведінку людини в суспільстві.

Ми за здоровий спосіб життя!!!

 

 


 

Толерантність – запорука людяності та мирного співіснування

16.11.2023

Саме в ці дні листопада весь світ відзначає Міжнародний День толерантності – 16 листопада. Є чудова нагода приєднатися до цього свята та поговорити з учнями про терпимість, людяність і добро.

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності та з метою формування в учнів активної життєвої позиції на єдиній електронній освітній платформі Google Клас, в онлайн-кабінеті практичного психолога здобувачам освіти було запропоноване практичне завдання «Людина починається з добра».

Здобувачі освіти пройшли унікальний тест на толерантність, адаптований під онлайн-опитування. Метою тестування була не тільки перевірка людяності та обізнаності, але й поповнення власної скарбнички знань. Також кожен учень малював емблему толерантності окремо, а ми об’єднали малюнки і створили спільну емблему толерантності нашого училища.

Наше практичне завдання спрямоване на розвиток адекватної самооцінки, вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію; на виховання спостережливості, уважності до інших людей; здатності бачити та розуміти відмінність іншої людини від себе.

Ми впевнені: проявляти толерантність – це означає розуміти один одного, ставитися один до одного терпимо, щоб будувати мирне майбутнє.

 


Інформаційно-профілактичне заняття «Торгівля людьми. Як уникнути і зупинити»

01.11.2023

На сьогодні проблема боротьби з торгівлею людьми стала надзвичайно актуальною для нашої держави. Залежно від потреб сьогодення та відповідно до статей 7, 9, 20, 21, 22, 23, 24 Закону України «Про протидію торгівлі людьми» та на виконання Листа МОН №1/3663-22 від 25.03.2022 року «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії» соціально-психологічна служба училища проводить поширену просвітницьку діяльність з інформування усіх учасників освітнього процесу щодо попередження цього жахливого соціального явища.

Використовуючи єдину електронну освітню платформу Google Клас, на якій працює кабінет практичного психолога та соціального педагога, ми запропонували здобувачам освіти та їхнім батькам поширені профілактичні заходи з цієї проблеми:

  • Перегляд відеоматеріалу, наданого Департаментом міграційної поліції Національної поліції України, спрямованого на протидію торгівлі людьми;
  • Практичне заняття «Психологічна хвилинка», яке включає в себе:
    • перегляд презентації «Торгівля людьми: як це попередити»;
    • перегляд навчального фільму: «Станція призначення – життя»;
  • Відеозустріч з групою 7-23 «Манікюрник. Візажист. Адміністратор».

Ми вважаємо, що необхідно приділити більш уваги мотивуванню учнів щодо активної систематичної участі у всіх профілактичних заходах, сприяти збільшенню активності батьків в обговоренні з учнями тем, які стосуються майбутньої трудової діяльності дитини, поширювати знання про можливості отримання соціальної та правової допомоги.


Практичне заняття для здобувачів освіти «Мотивація до навчання. Увага та саморозвиток»

24.10.2023

Навчання в теперішній ситуації, в якій Україна тимчасово опинилася, – це виклик не тільки для здобувачів освіти, але також і для педагогів. Сьогодні учням як ніколи складно пристосуватися до умов сучасного навчання: зміна освітнього середовища, емоційне реагування на сигнали повітряної тривоги та перебування в укриттях зумовлюють виникнення дисбалансу їхньої когнітивної сфери та емоційного стану.

Надання психологічної та емоційної допомоги учням під час уроків та в позаурочний час допоможе налаштуватися на навчання, підвищити мотивацію та позбутися тривожності. З метою всебічної психологічної підтримки та допомоги на єдиній електронній освітній платформі Google Classroom, у віртуальному психологічному кабінеті здобувачам освіти було запропоновано «Практичне завдання». Завдання включало в себе онлайн-опитування «Погляд учня на навчання» щодо труднощів, з якими вони стикаються протягом адаптаційного періоду. Також відомо, що найчастішою проблемою здобувачів освіти при дистанційному навчанні є концентрація уваги. Тому ми запропонували учням відеоматеріали, які допомагають розвивати пізнавальний інтерес та сприяють кращому засвоєнню матеріалу.

Соціально-психологічна служба училища вважає за необхідне постійно здійснювати психолого-педагогічну підтримку здобувачів освіти на уроці та розвивати пізнавальну та навчальну мотивації в кризових умовах.

Психологічна служба училища постійно шукає нові форми та методи підвищення мотивації всіх учасників освітнього процесу та вважає за необхідне організувати емоційне перемикання учасників освітнього процесу. Онлайн-кабінет практичного психолога дозволяє запропонувати деякі психологічні прийоми підтримки фізичної та розумової працездатності та психокорекційну допомогу.

 

 


Участь соціально-психологічної служби у семінарі-тренінгу «Емоційне вигорання: будуємо резільєнтність та життєстійкість»

13.10.2023

13 жовтня 2023 року соціально-психологічна служба училища взяла участь в обласному семінарі-тренінгу на тему «Емоційне вигорання: будуємо резільєнтність та життєстійкість». Захід був проведений офлайн на базі ДНЗ «Слобожанський регіональний центр професійної освіти».

На занятті пропонувались практичні вправи щодо розвитку резильєнтності: плекання добрих і змістовних стосунків, можливість складати плани на майбутнє (короткі чи довгострокові) та вирішувати проблеми, справлятися зі складними емоціями, відновлювати свій ресурсний стан за допомогою технік арттерапії.

 


Соціально-психологічна зустріч «Адаптація до нових умов навчання. Профілактика булінгу»

03.10.2023

В цей непростий час необхідність в психологічній адаптації здобувачів освіти виникає, перш за все, в зв’язку з особливостями дистанційного навчання та на тлі стресу від воєнних дій.

З метою всебічної соціально-психологічної підтримки та допомоги 03.10.2023 на єдиній електронній освітній платформі Google Клас було проведено профілактичне заняття «Адаптація до нових умов навчання. Профілактика булінгу». Зусилля фахівців соціально-психологічної служби були спрямовані на психологічну адаптованість здобувачів освіти до труднощів, з якими вони стикаються протягом адаптаційного періоду.

Також в училищі на постійній основі впроваджується  профілактична програма «Попередження насильства та булінгу». Наше заняття дало інформацію про поняття та види  «булінгу» та «кібербулінгу», сприяло формуванню в учнів навичок відповідальної та безпечної поведінки, спонукало до пошуку шляхів захисту у небезпечних для них ситуаціях.

Сподіваємось, що такі наші зустрічі і в подальшому будуть давати змогу розвивати в учнів здібності до самопізнання, бажання долати труднощі й перешкоди, формувати навички спілкування, виховувати почуття оптимізму для подальшого становлення майбутнього фахівця.

 


Віртуальні кабінети практичного психолога та соціального педагога продовжують свою роботу…

08.09.2023

Соціально-психологічна служба училища систематично та поетапно проводить роботу, спрямовану на адаптацію здобувачів освіти до умов навчання, навчання способам саморегуляції у стресових ситуаціях, збереження свого здоров’я та напрацювання механізму стресостійкості.

На єдиній електронній освітній платформі Google Клас продовжують працювати віртуальні кабінети практичного психолога та соціального педагога. З вересня 2023 року до віртуального кабінету психолога були приєднані групи І-го курсу (04-23, 19-23, 05-23, 07-23, 20-23).

Також віртуальні кабінети дають змогу фахівцям соціально-психологічної служби впроваджувати онлайн-консультування. Наразі додалися звернення щодо психологічної підтримки дітей в умовах війни: зросла потреба у наданні психологічної допомоги, зокрема екстреної, у подоланні стресу, переживанні втрати, дітям, які зазнали травм, стали біженцями, внутрішньо переміщеними особами.

Ми допоможемо Вам:

  • налагодити стосунки з оточенням;
  • позбутися страхів та негативних емоцій;
  • набути впевненості в собі, повірити в себе і свої сили;
  • знайти виходи з конфліктних ситуацій, навчитися вирішувати проблеми і досягати поставлених цілей;
  • набути внутрішніх сил, щоб змінити себе і своє життя на краще;
  • відкрити свій потенціал і самореалізуватися в житті.

Ми працюємо Для і Заради Вас !!!

 


Практичне корекційне заняття для здобувачів освіти «Самооцінка і здоров’я людини»

17.05.2023

За визначенням ВООЗ «Здоров’я – це стан повного фізичного, психологічного і соціального благополуччя». Психічне здоров’я лежать в таких сферах, як: ставлення до себе, ставлення до інших, ставлення до потреб життя. Професійне становлення особистості людини та пошук свого місця серед людей лежить через пізнання себе самого та, значною мірі, залежить від того, як людина сама себе оцінює.

Щоб з’ясувати це, на єдиній електронній освітній платформі Google Класрум у віртуальному кабінеті практичного психолога здобувачам освіти було запропоновано тест на визначення власної самооцінки. Також, виходячи з результатів тестування та враховуючи те, що адекватна самооцінка сприяє здоровій і безпечній поведінці, ми запропонували учням корекційне заняття.

Метою корекційного заняття стали:

  • діагностика власної самооцінки;
  • усвідомлення учнями того, як формується самооцінка;
  • усвідомлення учнями недоліків завищеної і заниженої самооцінки та переваг здорової адекватної самооцінки.

Відомо, що основними показниками професійного становлення особистості здобувачів освіти є значущі якості характеру, які відповідають тій чи іншій професії, професійній мотивації, адекватності самооцінки. Тому ми вважаємо, що корекція та вміння тримати адекватну самооцінку поступово призводить до професіоналізму як процесу розвитку особистості, результатом чого стає професійна майстерність та компетентність особистості.


Піклуємось про психічне та ментальне здоров’я. Практичне заняття для здобувачів освіти

04.05.2023

Соціально-психологічна служба училища радить берегти та зміцнювати психічне, ментальне та емоційне здоров’я, важливо також звернути увагу на власні потреби та почуття. Враховуючи це, для здобувачів освіти було розроблено та запропоновано практичне заняття «Психічне здоров’я: як про нього піклуватись. Поради для покращення психічного здоров’я».

На єдиній електронній освітній платформі Google Класрум у віртуальному кабінеті практичного психолога запропоновані дієві прийоми, які застосовуються для попередження негативних наслідків психотравмуючих факторів, профілактики нервово-психічних і психосоматичних порушень, стресових розладів, поліпшення настрою й розумової працездатності тощо.

Також практичне завдання включає в себе посилання https://bf.in.ua/useful/ щодо Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» за ініціативою Олени Зеленської. Ця програма спрямована на самодопомогу та підтримку людей у стресі та дає рекомендації з турботи про себе та інших, а також містить поради щодо етики взаємодії з різними людьми.

Ми вважаємо: всі люди різні, не всі поради будуть однаково корисними всім людям. Дуже важливо знайти діяльність, яка вам до вподоби.

 


Практичне заняття «Статева культура та особиста відповідальність»

11.04.2023

Соціально-психологічна служба училища продовжує профілактичну роботу щодо здорового способу життя.

Використовуючи сервіс Google Клас, на якому працює кабінет практичного психолога, ми запропонували здобувачам освіти «Практичне заняття», спрямоване на зменшення ризикованої сексуальної поведінки, таких проблем сьогодення, як ВІЛ (СНІД), попередження ранньої підліткової вагітності та захворюваності інфекціями, які передаються статевим шляхом.

Вирішувались такі завдання:

  • статеве виховання, вироблення власної позиції щодо сексуальних стосунків та шлюбу;
  • отримання інформації щодо статевих відмінностей у поведінці;
  • вироблення установки на здоровий спосіб життя, стійкості до тиску середовища в сфері інтимних стосунків.

Ми вважаємо надзвичайно важливим надавати здобувачам освіти доступ до правдивої інформації, пов’язаної з цією темою. Сподіваємось, що профілактична робота у перспективі зменшить ризиковану поведінку та призведе до здорових стосунків.

 


«Результати анкетування «Гендерні стереотипи серед молоді»

27.03.2023

Гендерні стереотипи – це культурні уявлення, нав’язані суспільству роками і навіть століттями про те, якими мають бути чоловіки та жінки. У ХХІ столітті відбувається активна боротьба за гендерну рівність та руйнацію цих стереотипів, які заважають суспільному розвитку.

Викорінення таких явищ, як сексизм та стереотипізація, є актуальним питанням, оскільки саме на основі застосування гендерних стереотипів та упереджень виникає гендерна нерівність, яка є масштабною суспільною проблемою. Загальна декларація прав людини проголошує принцип недопущення дискримінації та заявляє, що всі люди народжуються вільними та рівними за гідністю та правами, кожна людина повинна мати всі проголошені права та свободи, незалежно від статі.

Соціально-психологічна служба училища проводить профілактичну роботу щодо попередження цього соціального явища. Використовуючи єдину електронну освітню платформу GooglКласс, на якій працює кабінет практичного психолога училища, ми запропонували здобувачам освіти анкету «Гендерні стереотипи серед молоді». Ми вважаємо, що опитування дасть змогу з’ясувати, наскільки проблема гендерної нерівності є актуальною для здобувачів освіти, як гендерні стереотипи впливають на поведінку молодих людей, що допоможе зрозуміти, яких заходів слід вжити, якими каналами комунікувати з учнями, щоб покращити ситуацію. Учасниками були учні І курсу у кількості 96 осіб. Серед опитаних значно переважали дівчатка віком 14-17 років.

На запитання «Як Ви вважаєте, чи мають жінки та чоловіки рівні права в Україні?» здобувачі освіти відповіли таким чином:

  • так – 75%
  • ні – 25 %

Розподіл відповідей на запитання «Чи можуть бути жінки успішними керівницями?»:

  • так – 90%
  • ні – 10 %

На запитання «Чи зустрічалися з гендерними стереотипами стосовно себе?» маємо такі відповіді:

  • так – 47%
  • ні – 53 %

Більш детально можна ознайомитися з результатами анкетування за цим посиланням.

Отже, наше дослідження засвідчило, що тема є актуальною для здобувачів освіти. 87% здобувачів освіти обізнані з поняттям «гендерні стереотипи», але 13% опитаних вказали, що поняття для них не знайоме.

Відповіді на питання «Чи цікавить Вас означена тема для глибшого вивчення?» зазначили наступне: так – 47%, ні – 53%, що вимагає проведення інформаційно-роз’яснювальної та профілактичної роботи.

Ми вважаємо, що освоєння гендерних знань дає можливості для розвитку інтересів людини, перспектив її самореалізації незалежно від статевої належності та розкриває шляхи досягнення гармонії з собою та іншою статтю.

 


«Стать дається від народження. Гендерні стосунки створюються суспільством». Практичне заняття

14.03.2023

Ми – за здоровий спосіб життя!

Соціально-психологічна служба училища проводить систематичну профілактичну роботу щодо пропаганди здорового способу життя та покращення рівня здоров’я  всіх учасників освітнього процесу.

Рівень здоров’я залежить від багатьох чинників і обставин. Однак доведено, що здоров’я насамперед залежить від поведінки людини, тобто її способу життя. Саме на це ми і спираємось, пропонуючи здобувачам освіти різноманітні профілактичні заходи.

Статева освіченість формується на рівні суспільства, соціальних груп та  особистості. На її формування впливають: інтернет, телебачення, друзі й однолітки, сім’я, освітні заклади, спеціальна література.

Використовуючи єдину електронну освітню платформу Google Класрум, на якій працює кабінет практичного психолога училища, ми запропонували здобувачам освіти практичне заняття, яке включає в себе:

  • анкетування учнів «Гендерні стереотипи серед молоді»;
  • перегляд презентації «Поговоримо про стать і гендер»;
  • перегляд відео «Чим відрізняється стать від гендера?».

Ми ставили на меті розкрити відмінність між поняттями «стать» та «гендер», протидіяти гендерним стереотипам, розширити знання учнів про статеву культуру. Ми вважаємо, що статеве рівноправ’я в нашій країні існує. Але стереотипізація є актуальним питанням, оскільки саме на основі застосування гендерних стереотипів та упереджень виникає гендерна нерівність, яка є масштабною суспільною проблемою.

 


Підліткові субкультури: хто винний і що робити?

01.03.2023

Сьогодні, на тлі надзвичайних умов воєнного стану, у дитячому та молодіжному середовищі з’являються неформальні течії, організації та субкультури. Криза суспільства веде до утворення нових молодіжних субкультур, які мають свій зміст і спрямованість.

В умовах сучасності, коли у більшості випадків діти не мають можливості займатися улюбленими заняттями через відсутність гуртків або батьки не спроможні оплатити їм дозвілля, вони вимушені знаходити собі розваги самі. А хтось – знаходить собі товаришів «за інтересами».

Соціально-психологічна служба училища ставить на меті інформувати здобувачів освіти та їх батьків з поняттям субкультур та виявити негативні та позитивні чинники впливу на психологію підлітка. Використовуючи єдину електронну освітню платформу Google Classroom, на якій працює кабінет практичного психолога училища, ми запропонували здобувачам освіти заняття «Психологічна хвилинка», яке включає в себе:

  • інформаційне повідомлення: «Що я думаю про субкультури?..»;
  • мотивуючий відеоролик «Притча про життя»;
  • мотивуючу проективну методику.

Підлітковий вік часто буває складно пережити не тільки дітям, а й їхнім батькам. Тому ми запропонували батькам рекомендації, які, вважаємо, допоможуть висвітлити, як саме впливають неформальні угрупування та кумири на дітей у юнацькому віці: Підліткові субкультури: хто винний і що робити?

Ми радимо батькам: не слід пускати все на самоплив або відразу кидатися в бій. Вкрай важливо створити обстановку довіри, спочатку впоратися зі своїми почуттями, а потім навчитися спілкуватися з підлітком по-іншому, як із майбутнім дорослим.

 


 

Результати анкетування
«Що я знаю про торгівлю людьми»

20.02.2023

На сьогодні проблема боротьби з торгівлею людьми стала надзвичайно актуальною для нашої держави. Залежно від потреб сьогодення та відповідно до статей 7, 9, 20, 21, 22, 23, 24 Закону України «Про протидію торгівлі людьми» та на виконання Листа МОН №1/3663-22 від 25.03.2022 року соціально-психологічна  служба проводить поширену просвітницьку діяльність з інформування усіх учасників освітнього процесу з питань збереження їхнього соціального благополуччя і психічного здоров’я та попередження торгівлі людьми.

Ми ставили на меті: підвищення рівня поінформованості здобувачів освіти щодо проблеми торгівлі людьми та вирішували такі задачі:

  • виявити рівень поінформованості учнів щодо проблеми торгівлі людьми;
  • сформувати уявлення про суть торгівлі людьми;
  • з’ясувати причини торгівлі людьми;
  • ознайомити учнів з різними формами торгівлі людьми;
  • позбавитися небезпечних стереотипів щодо торгівлі людьми.

Для підбиття підсумків проведеної роботи ми запропонували здобувачам освіти питання анкети: «Що я знаю про торгівлю людьми». Учасниками були учні І курсу у кількості 96 осіб та їх батьки.

Відповіді на запитання: «Чи вважаєте Ви торгівлю людьми актуальною проблемою для» розподілилися таким чином (%):

Питання «Так» «Ні»
1. Вашої сім’ї 11% 89%
2. Ваших друзів, знайомих 15% 85%
3. Вашого населеного пункту 19% 81%
4. Вашої області
5. України в цілому 78% 22%
6. Світу в цілому 93% 7%

Значна частина здобувачів освіти (74%)  обізнана та має розуміння сутності та ознак торгівлі людьми, ризиків, пов’язаних із небезпечними щодо торгівлі людьми практиками, усвідомленню власного ризику постраждати від торгівлі людьми, необхідності відмови від найнебезпечніших дій, через які людина може постраждати від торгівлі людьми, та орієнтації людини в ризикованих ситуаціях на дії, які можуть захистити від даної небезпеки. Також учні наголошують на тому, що обговорення з батьками всіх названих тем сприяє кращій обізнаності учнів щодо ознак та ризиків торгівлі людьми

Розподіл відповідей опитаних на запитання: «Зазначте своє ставлення до наступних тверджень» (%):

Твердження Варіанти відповідей % відповідей
1. В ситуацію торгівлі людьми потрапляють лише наївні люди
  1. Згоден
  2. Не згоден
  3. Складно відповісти
7%
74%
19%
2. Керівництво держави має нести відповідальність за те, що населення України стає жертвами торгівлі людьми
  1. Згоден
  2. Не згоден
  3. Складно відповісти
59%
7%
34%
3. Торгівля людьми – це порушення прав людини
  1. Згоден
  2. Не згоден
  3. Складно відповісти
96%
4%
4. В ситуацію торгівлі людьми можуть потрапляти жінки, чоловіки та діти
  1. Згоден
  2. Не згоден
  3. Складно відповісти
93%

7%
5. За торгівлю дітьми в Україні передбачена кримінальна відповідальність
  1. Згоден
  2. Не згоден
  3. Складно відповісти
89%

11%
6. Торгівля дітьми трапляється лише, коли діти виїжджають за кордон
  1. Згоден
  2. Не згоден
  3. Складно відповісти
7%
67%
26%

Більш детально можна ознайомитися з результатами анкетування за посиланням https://cutt.ly/L3287sD

З іншого боку, близько чверті здобувачів освіти вважають недостатніми свої знання з питань, які безпосередньо стосуються торгівлі людьми, та шляхів отримання допомоги тим, хто постраждав від неї. Тому ми вважаємо, що необхідно приділити більш уваги мотивуванню учнів щодо активної систематичної участі у всіх профілактичних заходах. Сприяти збільшенню активності батьків в обговоренні з учнями тем, які стосуються майбутньої трудової діяльності дитини, планування та розподілу сімейного бюджету, подолання проблем і складних життєвих ситуацій, запобігання ризиків в Інтернеті, способів конструктивного проведення вільного часу. Поширювати знання про права людини, дитини, сім’ї та шляхи їх захисту, можливості отримання соціальної та правової допомоги.

 

 


«Серце до серця» – до Дня Святого Валентина

14.02.2023

14 лютого – незвичайне і веселе старовинне свято День Святого Валентина. В Європі його святкують вже понад 120 років. День Святого Валентина вважають святом усіх закоханих. Це свято любові, миру, доброти, чесності, сміху, веселощів.

Це свято прийшло до нас досить недавно та дуже гармонійно вписалося в наш сучасний календар свят, бо кохання – це одне з найважливіших почуттів у нашому житті. Недарма його відзначають напередодні весни – пори року, коли почуття, прокидаючись разом із природою, стають ще сильнішими.

Важко встановити, коли на землі з’явилося кохання. Воно існує стільки ж часу, скільки існують люди. Ніхто не в змозі пояснити, що ж це таке. Це велика загадка життя. Люди кохали один одного завжди.

Ось і сьогодні, не зважаючи на непрості обставини, наше училище  вітає всіх зі святом кохання. І на честь цього свята, ми пропонуємо здобувачам освіти в кабінеті практичного психолога, який працює на єдиній електронній освітній платформі GooglКласс, відповісти на такі питання: Так що ж таке кохання? Яке воно, як відрізнити його від усіляких «копій» і «підробок»?

Запрошуємо всіх охочих приєднатися до нашого спілкування про кохання за посиланням https://psyfactor.org/tests/intro2.php?dir=love
Кохання – це найвищий плід на дереві людських почуттів. Про людські душі Платон писав, що Бог розкидав їх половинки по всьому світу, і ці половинки шукають одна одну під чарівну мелодію, а тоді, коли роз’єднанні половинки зустрічаються, навіть мелодія замовкає.

Як сила тяжіння зближує планети, так і любов з’єднує людей, незважаючи на різні характери, смаки та інтереси.


Профілактичне заняття «Торгівля людьми – як це попередити»

06.02.2023

Торгівля людьми є одним із найсерйозніших злочинів проти людини, який має як економічні, так і соціальні, педагогічні, психологічні причини. Комісія ООН з питань боротьби з міжнародною злочинністю вважає торгівлю людьми третьою за своїми масштабами категорією організованої злочинності, що поступається лише нелегальній торгівлі наркотиками та зброєю. Незважаючи на здійснення певних зусиль з боку нашої держави в напрямі протидії торгівлі людьми (активізацію міжнародного співробітництва України, створення спеціальних підрозділів по боротьбі зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми в системі МВС України, організації та проведенні інформаційних кампаній, відкриття реабілітаційних центрів для потерпілих від торгівлі людьми, налагодженні активної співпраці з міжнародними та неурядовими організаціями) проблема торгівлі людьми залишається актуальною і це негативне явище має стійкі тенденції до поширення. В основі сучасної ситуації в України лежать міграційні процеси громадян України з метою працевлаштування за кордоном.

Соціально-психологічна служба училища постійно проводить профілактичну роботу щодо попередження цього жахливого соціального явища. Ми вважаємо, що ознайомлення з темою торгівлі людьми мусить мати позитивне спрямування. Відеоматеріали з даної проблеми допомагають розвивати пізнавальний інтерес та сприяють кращому засвоєнню матеріалу.

Використовуючи єдину електронну освітню платформу Google Classroom, на якій працює кабінет практичного психолога училища, ми запропонували здобувачам освіти та їхнім батькам «Практичне заняття», яке включає в себе:

  • Інформаційне повідомлення «Що ми розуміємо під поняттям торгівля дітьми?»;
  • Перегляд презентації «Торгівля людьми – як це попередити»;
  • Перегляд навчального фільму «Станція призначення – життя»;
  • Анкетування учнів та батьків «Що я знаю про торгівлю людьми?».

Наша головна мета – інформувати, давати необхідні знання для подальшого їх опрацювання, узагальнити уявлення здобувачів освіти про безпечну поведінку, розвивати навички безпечної поведінки, формувати уявлення про свої обов’язки і права, а також можливості їх захисту.

Торгівля людьми як асоціальне кримінальне явище має особливість пристосовуватися до нових умов життя, міняти свої форми і методи залежно від економічної і соціальної ситуації у кожній конкретній країні й у світі взагалі. Тому ми продовжуємо постійну профілактичну роботу у цьому напрямку.


 


Формування мотивації здобувачів освіти
під час воєнних дій

23.01.2023

Враховуючи теперішню ситуацію, в якій Україна тимчасово опинилася, важливо пам’ятати: речі, на які ми не здатні вплинути, не мають забирати всі наші ресурси. Одним з найважливіших факторів успішного дистанційного навчання в цей час, є правильна мотивація здобувачів освіти.

Велику частину часу онлайн-учень проводить в самостійному освоєнні матеріалу. У дистанційному навчанні є свої нюанси, при яких деякі види традиційної мотивації працюють не так ефективно. Найчастішою проблемою здобувачів освіти є концентрація уваги. Апатичність учнів цілком може бути пов’язана з тим, що всі ми замкнені у кордонах подій, що відбуваються просто зараз.

Психологічна служба училища постійно шукає нові форми та методи підвищення мотивації учасників освітнього процесу. Кабінет практичного психолога, який працює на єдиній електронній освітній платформі GooglКласс, дозволяє запропонувати деякі психологічні прийоми підтримки фізичної та розумової працездатності здобувачів освіти. Таким чином, посилюється мотивація учнів до навчання, оскільки психологічний стан деяких, не завжди є позитивним.

Варто спрямовувати погляд учнів у майбутнє. Вчити їх прогнозувати, передбачати, будувати плани. Наш фронт – це навчання, бо ми маємо ставати кращими, розумнішими і згодом відбудовувати нашу країну, застосовуючи свої знання.

 


Семінар-тренінг для педагогічного колективу «Основи емоційної безпеки учасників освітнього процесу під час надзвичайних ситуацій. Стрес як ресурс»

10.01.2023

10.01.2023 року практичним психологом був проведений семінар-тренінг на тему «Основи емоційної безпеки учасників освітнього процесу під час надзвичайних ситуацій. Стрес як ресурс (з елементами тренінгу)». Практичне заняття проходило у формі відеоконференції на платформі «Zoom», учасниками були майстри виробничого навчання, викладачі, адміністрація училища.

Були розглянуті такі питання:

  • Що таке травматична подія, її вплив на психіку та наслідки.
  • Що таке стрес? Ознаки та стадії стресу.
  • Загальні психологічні рекомендації щодо проведення занять в умовах війни.
  • Як бути більш ресурсним?

Практичний психолог ставила на меті не лише надати учасникам освітнього процесу знання щодо ознак та фаз стресового стану, стресових факторів, стратегій поведінки в стресовому стані, а й сформувати особисту відповідальність за власне життя, здоров’я, емоції та дії, підвищувати рівень стресостійкості. Важливою частиною стали тренінгові вправи для формування практичних навичок саморегуляції в надзвичайних ситуаціях.

 


Тестування «Самооцінка свого психічного стану»

26.12.2022

Підлітковий вік та юність – це період самоаналізу і самооцінок. Важливими індивідуально-психологічними особливостями та основними новоутвореннями юнацького віку є саморефлексія, пізнання власної особистості, розробка життєвих планів, самовизначення, орієнтація на свідому побудову власного життя та поступове зростання в різних сферах життя.

Відповідно до особливостей протікання даного періоду життя, емоційна нестабільність, спрямованість особистості, імпульсивність, експресивність  мають вплив на розвиток особистості цього вікового періоду.

Враховуючи ці особливості, учням І курсу було запропоновано тестове завдання «Самооцінка психічних станів», яке дозволяє оцінити деякі неадаптивні стани (тривога, фрустрація, агресія) і властивості особистості (тривожність, фрустрація, агресивність і ригідність), які можуть негативно впливати на процес соціалізації, спілкування і в результаті на формування самооцінки, тому потребують діагностики з метою їх своєчасної корекції.

Дослідження проводилось в кабінеті практичного психолога, який працює на єдиній електронній освітній платформі Googl Classroom. Більшість здобувачів освіти виявили низький та середній рівень зазначених психічних станів.

Зважаючи на результати дослідження, мета роботи практичного психолога полягає у профілактиці та допомозі в подоланні негативної самооцінки та формування адекватної. Тому одним із шляхів є організація індивідуальної онлайн-роботи та корекційної роботи, які сприяють розвитку самопізнання, формуванню адекватної самооцінки і, як наслідок, самовдосконаленню особистості.

Перспективою подальшої роботи практичного психолога є розробка більш детальних досліджень, психологічних рекомендацій та корекційних програм.


Практичне заняття «Прийоми психологічної самодопомоги»

14.12.2022

Як зберегти психологічну рівновагу у складні часи та не втратити надію на світле майбутнє?

Соціально-психологічна служба училища радить намагатися усвідомлювати свої емоції, ідентифікувати, приймати та, за можливості, працювати з ними. Завдання психолога – дати можливість людині знизити навантаження деструктивного впливу.

Тому віртуальний кабінет практичного психолога, який працює на єдиній електронній освітній платформі GooglКласс, дозволяє отримати психологічну підтримку, співпереживання, психокорекційну допомогу.

Також він створює простір безпеки, розширює уявлення про природні етапи фізіологічного подолання наслідків стресу.

Віковою нормою для підлітка є емоційний рівень реагування на труднощі життя. Тобто підлітки частіше використовують емоційні способи боротьби зі стресом. Враховуючи цю властивість, було розроблено та запропоновано практичне (тренінгове) заняття «Прийоми психологічної самодопомоги». Це ті прийоми, які застосовуються для попередження негативних наслідків психотравмуючих факторів, профілактики нервово-психічних і психо­сома­тичних порушень, поліпшення настрою й розумової працездатності, подолання шкідливих звичок тощо.

Під час обговорення ставилися такі питання:

  • Чи легко виконувати завдання?
  • Які думки й почуття виникають під час їх виконання?
  • Які засоби вам сподобались найбільше, а які найменше?
  • Коли доречно і коли недоречно використовувати запропоновані прийоми?

Загалом, очікуються наступні результати практичного заняття (тренінгу):

  • поглиблення розуміння змісту прийомів психологічної самодопомоги;
  • набуття умінь застосування цих прийомів;
  • розвиток психологічної культури і психогігієнічної компетентності особистості;
  • розкриття та активізація творчого потенціалу учнів.

Планується подальший розвиток та вдосконалення цього напрямку роботи через збагачення його новими прийомами та засобами.


Психолого-педагогічний семінар

28.11.2022

28 листопада 2022 року в училищі був проведений психолого-педагогічний семінар для майстрів виробничого навчання, викладачів та вихователів на тему: «Соціально-психологічна адаптація учнів в умовах воєнного стану та дистанційної освіти». Метою семінару була соціально-психологічна підтримка здобувачів освіти та педагогів під час навчання у воєнний час.

Вирішувались завдання надання першої психологічної допомоги учням у стані тривоги, гострої кризи, як першу психологічну допомогу може надавати не лише психолог, а й класний керівник, майстер виробничого навчання та будь хто.

Матеріали психолого-педагогічного семінару пропонують дієві практичні рекомендації для успішної адаптації учнів до нових умов навчання у період дистанційного навчання під час воєнних дій. Також аналізується взаємозв’язок самоефективності та адаптації, визначаються заходи з формування готовності до самоорганізації під час соціальних викликів. Розглянуті такі теми:

  • «Організація психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання під час воєнних дій» (практичний психолог ВИШНЕВСЬКА Лариса);
  • «Перша психологічна допомога в надзвичайних ситуаціях. Алгоритм дій» (практичний психолог ВИШНЕВСЬКА Лариса);
  • «Поговоримо про важливе: Безпека в соціальних мережах під час воєнного стану» (соціальний педагог КУРГАНСЬКА Тетяна);
  • «Практичні поради щодо психологічної підготовки до навчання
    в умовах воєнного стану» ( майстер в/н, класний керівник гр.20-21 С’ЄДІНА Інна);
  • «Психологічна та емоційна підтримка під час воєнних дій (практичні поради психолога)» (практичний психолог ВИШНЕВСЬКА Лариса).

В цілому весь семінар був спрямований на ознайомлення з проблемами психологічного здоров’я учнів та педагогів в період війни, пошуку ресурсів та практикам підтримки. Також семінар сприяв формування готовності у педагогів мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності, психологічної обізнаності, оволодіння ефективними способами та засобами досягнення педагогічних цілей, здатності до творчості та рефлексії.

Матеріали семінару педагогічні працівники училища можуть переглянути тут https://drive.google.com/drive/folders/1RIeh9kGQsUEstaq2fbAB87mWhEG54iZW?usp=share_link


Крокуємо до толерантності: «Толерантність починається з мене…»

16.11.2022

Ми продовжуємо поширювати толерантність разом.

У 1989 р. Організація Об’єднаних Націй прийняла Конвенцію про права дитини. 16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності або День терпимості. Це свято було засновано в 1986 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН.

Саме сьогодні, 16 листопада, у Міжнародний День толерантності, є чудова нагода приєднатися до цього свята та розвинути свою людяність. В нашому училищі є чудова традиція в цей день створювати емблему толерантності. Незважаючи на складні обставини, ми зробили це онлайн на платформі Google Classroom. Кожен учень малював емблему окремо, але ми обов’язково об’єднаємо наші малюнки.

«Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини», – сказав один учений. Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей. Попри все, людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися ладнати з різними людьми. Толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих людей та ідей. Толерантність – це терпимість до думок, поведінки та поглядів інших.

Ланцюг побажань від нашого училища втілився у «золоте правило моралі»: «Відноситись до всіх так, як ти бажаєш, щоб відносились до тебе». Наша Земля – це місце, де ми можемо любити один одного, дотримуватись традицій і продовжувати історію планети Толерантності.

 


Толерантність врятує світ

11.11.2022

Толерантність – саме те, чого так не вистачає зараз людям: терпіння, терпимість, розуміння, дружнє ставлення, спокій, адекватне сприйняття.

В цьому році проведення заходів до Міжнародного дня толерантності припало на період дистанційного навчання. Але це не вплинуло на реалізацію запланованих заходів. Весь листопад місяць проходить з твердженням: «Ми різні, але ми разом».

Саме в цей час, коли весь світ відзначає Міжнародний День толерантності, є чудова нагода допомогти учням зрозуміти інших та розвинути людяність. День толерантності – це не просто формальна подія для підвищення загальної обізнаності, а дієвий інструмент, що сприяє створенню здорової психологічної атмосфери в групі та запобіганню насилля.

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності (16 листопада) та з метою формування в учнів активної життєвої позиції на інтерактивній платформі Google Classroom у віртуальному психологічному кабінеті учням було пропоновано практичне завдання «Людина починається з добра». Завдання передбачало розширення в учнів інформаційного поля з проблеми толерантності; розвиток емпатії; виховання гуманності, доброзичливості, чуйності, терпимості до інших людей, поваги до їхньої індивідуальності, традицій, історії, культури, сприяння формуванню досвіду толерантної поведінки.

Учням було пропоновано пройти унікальний тест на толерантність, адаптований під онлайн-опитування. Метою тестування було не тільки перевірка людяності та обізнаності, але й поповнення власної скарбнички знань. Отже, за підсумками тестування: найбільш вираженими особистими рисами учні вважають такі: терпимість, чуйність, вміння володіти собою, доброзичливість, вміння слухати співрозмовника, тактовність, почуття гумору. В той час, за підсумками відповідей, учням бракує таких якостей особистості як: довіра, альтруїзм, самокритика, прихильність до інших.

Отже, ми вважаємо, що виховання толерантності є дуже важливим завданням закладу освіти.

Ми не зможемо відразу зробити толерантними ні свою поведінку, ні поведінку інших людей. Однак важливий навіть один маленький крок у цьому напрямку.

Проявляти толерантність – це означає розуміти один одного, ставитися один до одного терпимо, щоб будувати мирне майбутнє.

 


Психологічне здоров’я та адаптація до навчання

12.10.2022

Учнівське життя починається з першого курсу. І тому успішна, ефективна, оптимальна адаптація першокурсників до навчання – запорука подальшого становлення майбутнього фахівця, розвиток особистості, збільшення життєвих перспектив, усвідомлення свого місця у суспільстві.

Ми перебуваємо в надзвичайних умовах воєнного стану. Необхідність в психологічній адаптації учнів виникає, перш за все, в зв’язку з особливостями дистанційного навчання та на тлі стресу від воєнних дій.

Навчання у такий складний час – це виклик не тільки для учнів, а й для педагогів. Але ми прийняли цей виклик – робити все можливе: піклування, безумовна любов майстрів в/н, класних керівників до учнів та підтримка допомагає їм стабілізувати психологічний стан дітей.

З метою всебічної психологічної підтримки та допомоги в училищі працює віртуальний психологічний кабінет на єдиній електронній освітній платформі Google Classroom. Проводилися  онлайн-опитування психологічної адаптивності здобувачів освіти щодо труднощів, з якими вони стикаються протягом адаптаційного періоду. Також будо проведено онлайн-тестування «Мої життєві цінності», яке дало змогу виявити найголовніші цінності: гарне здоров’я та високий рівень життєвої енергії, щаслива родина, кар’єра. 11.10.22 р. в групі 4-22 «Перукар (перукар-модельєр). Манікюрник. Педикюрник» на платформі Google Meet проведена адаптаційна бесіда. Ми обговорили як справлятися зі стресом в кризовій ситуації, адже дуже важливо в наш час зберігати як фізичне, так і ментальне здоров′я. Також дівчатка ще раз одержали інформацію про збереження власного психічного та фізичного ресурсу.

Сподіваємось, що такі зустрічі і в подальшому будуть давати змогу розвивати здібності до самопізнання; формувати навички спілкування; виховувати почуття оптимізму, бажання долати труднощі й перешкоди; сприяти корекції системи цінностей та потреб учнів.

Бережімо себе та близьких!

 


Віртуальні кабінети а роботі практичного психолога та соціального педагога

10.10.2022

В рамках дистанційної роботи в нашому училищі актуальними є усі напрямки діяльності освітнього процесу. Першу психологічну допомогу та емоційну підтримку  проводять усі педагогічні працівники училища. Але особливої важливості в цей непростий час набуває організація роботи соціально-психологічної служби.

Психологічна допомога та емоційна підтримка фахівцями проводиться систематично і поетапно. З вересня 2022 року практичний психолог Вишневська Л.В. та соціальний педагог Курганська Т.Ю. організували свою роботу з використанням дистанційних технологій (Zoom,  WhatsApp, соцмережі, електронна пошта). Були створені віртуальні кабінети практичного психолога та соціального педагога, які працюють на єдиній електронній освітній платформі Googl Клас, що визначена закладом для організації освітнього процесу під час дистанційного навчання.

До Віртуальних кабінетів практичного психолога та соціального педагога були під’єднані групи 1-4 курсів, всього 19 груп.

Практичним психологом Вишневською Л.В. були розроблені практичні завдання, які  спрямовані на адаптацію здобувачів освіти до умов навчання, навчанню способам саморегуляції у стресових ситуаціях, збереженню свого здоров’я та напрацюванню механізму стресостійкості.

Також віртуальні кабінети дають змогу фахівцям соціально-психологічної служби впроваджувати онлайн-консультування. Наразі додалися звернення щодо психологічної підтримки дітей в умовах війни: зросла потреба у наданні психологічної допомоги, зокрема екстреної, у подоланні стресу, переживанні втрати, дітям, які зазнали ушкоджень, стали біженцями, внутрішньо переміщеними особами.

Соціальний педагог Курганська Т.Ю. у віртуальному кабінеті  організувала просвітницько-профілактичну роботу з учасниками освітнього процесу. Жоден учень не залишився без уваги. Так, для учнів першого курсу був наданий для ознайомлення інтерактивний урок з питань мінної безпеки. Для учнів другого курсу проведена профілактика здорового способу життя: «Здоровий спосіб життя, принципи й складові». Учнів третього та четвертого курсів у черговий раз попередили про принципи безпечної міграції, підняли питання  протидії торгівлі людьми та безпеку життя.

Робота надалі продовжується. Є зворотній зв’язок. Плануємо нові заходи.

f3   f3
f3 f3 f3
f3
f3
f3
f3
f3
f3
f3

f4

ped

ped

ped