Сучасні педагогічні технології, інновації, проекти та інше
ІННОВАЦІЙНИЙ ПРОЕКТ
«Формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців сфери послуг» у ДПТНЗ «Харківське вище професійне училище сфери послуг»
База виконання проекту: учні ДПТНЗ «ХВПУСП» груп професій «кравець», «закрійник», «візажист», «перукар (перукар-модельєр)», «манікюрник»
Основні ідеї проекту:
- створення матеріально-технічної бази для формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців сфери послуг;
- здійснення навчально-виховного процесу з предметів професійно-теоретичної та практичної підготовки з впровадженням авторських методик в галузі педагогічних інновацій;
- розробка заходів для педпрацівників через внутрішньо училищну систему підвищення кваліфікації та цикл семінарів;
- розповсюдження досвіду роботи.
Мета проекту:
- створення педагогічно-дослідницького майданчика на базі ДПТНЗ «ХВПУ СП» з визначення освітніх інновацій для майбутніх фахівців сфери послуг;
- визначення проблем у професійної діяльності та їх вирішення через сформованість установки на проектування інноваційних технологій на основі креативних підходів;
- впровадження у навчально-виховний процес професійної підготовки авторських методик в галузі педагогічних інновацій;
- розробка науково-методичного забезпечення процесу формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців сфери послуг;
- створення інноваційного середовища (зовнішніх умов) для повноцінної професійної самореалізації суб’єктів навчально-виховного процесу.
- підвищення рівня сформованості інноваційної компетентності майбутніх фахівців сфери послуг;
- формування професійно-важливих якостей, які дозволяють самореалізуватися у інноваційній діяльності;
- вдосконалення планування навчально-виховного процесу ДПТНЗ «ХВПУ СП».
Завдання проекту:
- вивчити стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії і практичній діяльності навчальних закладів;
- створення матеріально-технічної бази для формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців сфери послуг;
- визначити вимоги до особистості викладачів та майстрів виробничого навчання та його методичної підготовленості щодо проведення занять з теоретичної та практичної підготовки;
- систематизувати критерії для визначення готовності учнів до формування інноваційної компетентності;
- розробка заходів для педпрацівників через внутрішньоучилищну систему підвищення кваліфікації та цикл семінарів;
- здійснення навчально-виховного процесу з предметів професійно-теоретичної та практичної підготовки з впровадженням авторських методик в галузі педагогічних інновацій;
- виявити ефективність розроблених авторських методик як засобу формування інноваційної компетентності.
Отримані результати:
- створення педагогічно-дослідницького майданчика на базі ДПТНЗ «ХВПУ СП» з визначення освітніх інновацій для майбутніх фахівців сфери послуг;
- визначення проблем у професійної діяльності та їх вирішення через сформованість установки на проектування інноваційних технологій на основі креативних підходів;
- впровадження у навчально-виховний процес професійної підготовки авторських методик в галузі педагогічних інновацій;
- розробка науково-методичного забезпечення процесу формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців сфери послуг;
- створення інноваційного середовища (зовнішніх умов) для повноцінної професійної самореалізації суб’єктів навчально-виховного процесу.
Розробка проекту містить:
- Загальну характеристику роботи.
- Фандрайзинг (ресурси інноваційного проекту).
- Розробку стратегічної програми впровадження педагогічних інновацій.
- Розробку тактичної програми впровадження інновацій.
- Опис кінцевого продукту проекту.
- Критерії оцінки ефективності проекту.
- Прогноз можливих негативних наслідків.
- Список літератури.
- Деякі додатки.